week 3

20 april 2016 - Jogjakarta, Indonesië

Hoi allemaal,

Tijd voor een update! Als eerste wil ik iedereen bedanken die speelgoed heeft gegeven voor de daycare! Mijn ouders hebben thuis zo'n 60 kg aan speelgoed staan wat ze allemaal meenemen aankomende vrijdag! Poppen, puzzels, blokken, duplo, tekenspullen en nog veel meer... Super! Het team van Rumah Impian is jullie daar heel erg dankbaar voor! Zaterdag halen Sammy en ik mijn ouders, Antoinette en Matthias op van het vliegveld en brengen we de spullen naar de daycare. Begin mei willen we open gaan en komt al dat leuke speelgoed goed van pas! Het plan is dat ik daar elke ochtend ga werken! Tegen die tijd zet ik wel wat foto's op mijn blog :)

Gisteren ben ik met de vrijwilligers weer naar het education center gegaan en hebben we een experiment met ballonnen gedaan. We hebben de kinderen in groepjes verdeeld, iedere groep kreeg een glazen flesje met daarin azijn en elk kindje kreeg een ballon waar we wat bakpoeder in deden. Zet de ballon op de fles met azijn en hij blaast op. Wat waren die kids verbaasd zeg! Erg leuk om te zien hoe enthousiast ze waren! In de map foto's op mijn blog heb ik wat foto's geplaatst van de activiteit. In het begin vond ik het moeilijk om mijn plekje te vinden omdat ik de taal niet spreek. Hiernaast ben ik ook nog eens blank dus dat is voor sommige kinderen best spannend. Ik pik langzaam wat woordjes Indonesisch op en de kinderen leren me nu beter kennen. Bij het opvanghuis heb ik al een vriendinnetje gemaakt: Icha :) Elke keer als ik naar het opvanghuis ga rent ze naar me toe.... dotje!

Vanmiddag gaan we naar een radiostudio om te vertellen over Rumah Impian en de charity night die plaats zal vinden op 29 april. Helaas kan ik hier niet bij zijn omdat ik dan met mijn ouders, zusje en broertje op pad ben maar gelukkig kan ik wel helpen met de voorbereidingen.

Naast het vrijwilligerswerk dat ik doe is er in het weekend ook genoeg tijd voor andere leuke dingen! zo ben ik al bij de Prambanan geweest, Malioboro, The Glambor beach en ga ik volgende week naar de Borobodur. Wat is de natuur hier toch mooi! Ook zijn de tempels hier waanzinnig mooi! De Prambanan is een hindoeïstische tempel in Yogyakarta. Ik ben hier met de brommer naartoe gereden (is maar 20min.) Toen ik hier aan kwam, werd ik al snel na geroepen omdat ik blank ben. Blank zijn is hier een teken van schoonheid/welvaart. Het is bizar maar je ziet hier mensen lopen met lange broeken, sokken, een jas en handschoenen. Dit alles om niet bruin te worden. Iedereen wilde met me op de foto, de eerste 5 minuten is dat leuk maar daarna wordt je er gek van haha! Maar daarnaast zijn de mensen wel heel vriendelijk en dankbaar dus wil je ook niet onbeleefd zijn.

Aankomende zaterdag komen mijn ouders, Antoinette en Matthias langs. Wat heb ik zin om hun te zien, vast te houden en ze deze compleet andere wereld te laten zien. Het is raar maar ik wen al aan de omgeving, de cultuur... Een mens kan zich snel aanpassen.

Tijd om te stoppen met schrijven.... ik ga zo met Rob kijken of we wat gereedschap kunnen verzamelen om een begin te maken aan de Dream Garden.

Iedereen alvast een fijne dag gewenst...

Dikke X  Francis

1. Adriaan:
    20 april 2016
    leuk Francis, je bent goed bezig. wij zullen het speelgoed meenemen. xx
  2. José:
    20 april 2016
    Tot zaterdag! Het speelgoed staat klaar, 8 koffers/tassen en dan ons eigen bagage nog
  3. Hanneke de Ruiter:
    Ha Francis
    Wat fantastisch om zo jou avontuur te volgen.
    Als klein kind was het altijd mijn droom om de arme kinderen in Afrika te helpen.
    Maar waar ook te wereld er zijn zoveel plaatsen waarin kinderen alleen en in armoede leven.
    Ik vindt het super tof om te lezen over je ervaringen en werk
    Ook Steven heeft inmiddels kennis gemaakt van het arme Bal en heeft al drumles gegeven op een school. Ook een week te gast geweest en een bruiloft meegemaakt ( hij zelf ook in de tradtionele kleding ) Daar ook kennis gemaakt met een Nederlandse vrouw die daar bezig is een school te realiseren. Diep onder de indruk net als jij en ook het besef hoe luxe ons leven hier in Nederland is. Ik blijf je volgen via je blog. En wens je een hele goede tijd toe samen met je ouders zus en broer. Blessed liefs Hanneke
  4. Josh:
    20 april 2016
    Het is een eer je te kennen, Francis Verschoor! Wat een kanjer!
    X josh.
  5. Jopie van rossum:
    Hoi Francis,

Weer leuk om jouw verhaal te lezen. Wat je schrijft over de mensen, die met je op de foto willen, doet me heel erg denken aan de reactie van de mensen in China op blanken, toen wij daar waren i.v.m. de adoptie van onze kleinzoon.
    Ook toen wilde iedereen op de foto met Eibert en Monique met hun 4 zonen. Vooral Eibert werd aangekeken als een vermogend man, omdat hij vier zonen had, waar hij later de bruiloft van zou moeten betalen. Zo zie je, dat elk land zijn (eigen)aardigheden heeft!
    Hele fijne dagen toegewenst met je ouders, zusje en broertje.
  6. Arjanne Sint Nicolaas:
    Lieve Francis,
    Wat een belevenissen allemaal en wat fijn dat je ouders, Antoinette en Matthias komen om te zien wat jij daar allemaal doet en alle spullen die zij meenemen voor de kinderen daar!!succes en liefs van Arie en Arjanne ❤️
  7. Trijske:
    20 april 2016
    Hé Francis wat leuk om te lezen wat je daar allemaal beleeft. Heel veel plezier en succes daar. X Trijske
  8. Nelly De Boer:
    24 april 2016
    Hallo,Francis,
    Je kent mij niet, ik ben Nelly de Boer van de Bronkerk in Ugchelen, wij steunen Dreamhouse al 3 jaarmen hebben voor de daycare een extra gift gegeven voor de opzet. We hebben ook regelmatig contakt met Sammy. Nu las ik op jouw blog en op hun site over het moestuinproject. Wij hebben afgelopen zondag in de kerk gecollecteerd voor Dreamhouse en willen het bedrag overmaken op jouw rekening voor het moestuinproject. Is dat goed? Dan wil ik graag je volledige naam om dat te kunnen overmaken. Leuk om over het project te kunnen lezen! Hartelijke groet ook voor alle anderen daar, namens de Bronkerk in Ugchelen, Nelly de Boer
  9. Francis:
    25 april 2016
    Hoi Nelly,

Wat leuk om te horen zeg!! Ben je ook bij Rumah Impian geweest? Heel erg bedankt dat jullie geld hebben opgehaald voor het project! Ik zal het goede nieuws morgen aan iedereen vertellen bij Rumah Impian!!

Mijn rekeningnummer is NL14 RABO0137245297 Francis Verschoor.

Wil je iedereen van de Bronkerk namens het Rumah Impian team bedanken? :) Ik zal als de moestuin klaar is foto's op mijn blog zetten :) zodat jullie het resultaat van jullie gift zien :)

Groetjes,
    Francis
  10. Nelly De Boer:
    25 april 2016
    Hoi Francis,
    Dank voor je reactie, nee ik ben er niet geweest, wel iemand anders uit Ugchelen.
    Zij had ook gefilmd, dus we weten een beetje hoe het er uit ziet, en Sammy stuurt regelmatig
    foto's zodat we het kunnen volgen.
    Ook heb ik regelmatig contakt met Henja Visser van Kerk in Actie, zij is ook geweest en was heel enthousiast.
    Ik heb je rek.nr doorgegeven aan onze penningmeester en hoop,dat hij het snel overmaakt.
    Geniet van je bezoek en je verblijf daar!
    Groet, Nelly
  11. Harm:
    26 april 2016
    Hallo francis,
    Fantastisch werk wat je daar verricht en gelukkig ook nog tijd om van de omgeving te genieten. Inmiddels zijn je ouders, Antoinette en Matthias al gearriveerd dat is dubbel genieten. Ik kijk uit naar je volgende update
    groet Harm