dag 11 alweer!

12 april 2016 - Jogjakarta, Indonesië

Selamat pagi!

Het is al de 11e dag dat ik nu in Indonesië zit. Wat gaat de tijd snel zeg! De afgelopen dagen heb ik veel gezien en gedaan. Zo heb ik maandag t/m vrijdag gewerkt bij Rumah Impian. Elke dinsdag en vrijdag gaan we met de vrijwilligers naar het Education center. Dit is op twee verschillende locaties in Yogyakarta. We doen hier leerzame activiteiten met de kinderen. Vanmiddag gaan we met de kinderen het alfabet in het Engels oefenen en gaan ze een kaart maken met hun eigen naam. Deze kinderen wonen vaak nog wel bij hun ouders maar wel in een wijk waar veel armoede is. Bij het education centre willen we de kinderen wat leren maar vooral een leuke tijd geven waarin ze kunnen spelen en zichzelf kunnen zijn.

Ik werk elke ochtend op het kantoor van Rumah Impian en in de middag gaan we vaak op pad of ga ik naar het opvanghuis om de kids te helpen met huiswerk, Engels of te spelen. Er zijn ontzettend veel jonge vrijwilligers die zich inzetten voor deze organisatie! Dat vind ik bijzonder mooi om te zien. Ik vind Indonesië een prachtig land met mooie en lieve mensen. Voor veel mensen is het geloof hier heel belangrijk, het is je identiteit. Ook zijn de mensen erg geïnteresseerd, liefdevol  en ik vind het mooi om te zien dat ze geluk halen uit kleine dingen. Daar kunnen wij nog wel wat van leren denk ik...

Er werkt hier ook een Australische vrijwilliger, Rob. We willen samen een groentetuin aan leggen bij het opvanghuis. Zodat de kinderen kunnen leren hun eigen groenten te verbouwen en hiermee kunnen koken of groente verkopen om weer geld te verzamelen. Ik wil iedereen die geld heeft gedoneerd ontzettend bedanken! Hierdoor hebben jullie het mogelijk gemaakt dat ik hier kan werken en dat we mooie projecten kunnen starten om de organisatie te helpen. Wil je ons ook helpen met The Dreamhouse garden kan dat door een financiële bijdrage naar NL14 RABO 0137245297.

Namens Rumah Impian wil ik iedereen die speelgoed heeft gegeven heel erg bedanken! Er ligt al aardig wat speelgoed bij mijn ouders. Ze kunnen zo'n 60kg speelgoed meenemen naar Indonesië. Dus al heb je nog wat tweedehands speelgoed in de kast liggen is het van harte welkom bij Alexanderstraat 4, Hardinxveld-Giessendam!

Salam Francis :)

1. Wilma visser:
    12 april 2016
    Wow, wat zal jij een ervaringen opdoen. En ik weet dat de mensen daar lief zijn en je bij alles willen helpen.
  2. José:
    12 april 2016
    Wat heb je al veel ervaringen op gedaan! Elke dag leer je daar weer nieuwe dingen, geweldig. Leuk idee ook groenten te gaan verbouwen!
  3. Opa oma:
    12 april 2016
    Lieve Francis. Wat een mooie dingen daar, die je doet voor de kinderen (de naasten) Mooi van je om te horen dat het geluk in kleine dingen gezien wordt! Daar kun je blij en dankbaar van worden! Veel liefs en succes met jullie plannen. Xxxxjes Opa/Oma
  4. Jopie van rossum:
    Hallo Francis,
    Wat fijn, dat het allemaal goed gaat en wat een ontzettend dankbaar werk doe je daar. Zou best wel eens om het hoekje willen kijken bij jou. Hartelijke groeten en liefs voor jou en "je kinderen" !
  5. Margreet:
    12 april 2016
    Wat klinkt dat allemaal goed! Heel veel succes met je mooie werk.
  6. Tonny:
    13 april 2016
    de moestuintjes van AH zou jij goed kunnen gebruiken daar. goed van jullie om een groentetuin aan te leggen, ik hoop dat het een succes wordt
  7. Opa oma:
    13 april 2016
    Lieve francis,
    Mooi dat je gaat tuinieren, toch wat van je opa geerfd.
    Het ga je best lukken. Veel liefs van oma xxxjes