Eerste dag vrijwilligerswerk

4 april 2016 - Jogjakarta, Indonesië

Hoi allemaal!

Wat is er de afgelopen dagen veel gebeurd! vanaf het moment dat ik uit het vliegtuig stapte tot nu heb ik het geen moment rustig gehad. Zaterdag heb ik met veel mensen kennis gemaakt en heb ik achterop de brommer een ritje door Yogyakarta gemaakt. Wat verbaasde ik me over de chaos hier. Verkeer rijdt links.... maar eigenlijk ook weer niet. Alles rijdt door elkaar, er wordt getoeterd en zo nu en dan komt er een fietser, auto of paard voorbij! Opletten dus! Gisteren heb ik mijn eigen brommertje gekregen en heb ik zelf een stuk gereden. Het gekke is, ik ben nu al aardig gewend aan die chaos! Als je eenmaal deel bent van het verkeer doe je net zo hard mee haha!

Vandaag ben ik begonnen met mijn vrijwilligerswerk bij Rumah Impian. Ik werd vanmorgen opgehaald omdat ik de weg niet wist. We hadden rond half 10 afgesproken en een uur later was hij er haha! Zo zie ik maar weer hoe westers ik ben en dat ik zo'n 10 min. van tevoren al klaar sta, want wie weet moet iemand op je wachten. Dit is hier niet nodig dus haha!

Eerst zijn we naar het kantoor gegaan van Rumah Impian. Ik heb veel vrijwilligers ontmoet en daarna zijn we op de brommers gestapt om langs een vrouw te gaan die ziek is. Ze was helaas niet thuis en zijn daarna naar het opvanghuis gegaan. Hier worden kinderen opgevangen die bijv. geen ouders meer hebben of op straat leven. Wat een lieve en enthousiaste kinderen zeg! We hebben daar tussen de middag met zijn allen gegeten. rara wat?!..... rijst! Aan het eten moet ik nog wel een beetje wennen hoor, en met de pepers zijn ze ook niet al te zuinig hier haha!

Ook ben ik met de vrijwilligers naar de daycare gegaan. Dit is een nieuw project van Rumah Impian waarmee ze hopelijk eind april kunnen beginnen. Het wordt een dagopvang voor jonge kinderen. Hiermee ga ik in de toekomst waarschijnlijk ook helpen. In de middag hebben we een vergadering gehad over fundraising. De organisatie moet het doen met vrijwilligers en giften en door deze fundraising hopen we wat geld op te kunnen halen.

Het was een drukke dag met veel nieuwe indrukken! Morgen ga ik weer naar Rumah Impian en gaan we naar het education center. Wat dat verder inhoud vertel ik jullie nog wel een keer. Voor nu.... lekker naar bed! want het is hier nu al half 11 en ben best moe.

X- Francis

1. Josh:
    4 april 2016
    Klinkt bekend, ja de chaos in het verkeer ga je leuk vinden is mijn ervaring, iedereen doet maar wat en het gaat bijna altijd goed! Veel nieuwe indrukken maak je ook wel moe, neem op tijd je rust!!
    Ga je goed !!!
  2. José:
    Welterusten, droom lekker!:)
  3. Jopie van rossum:
    Hallo Francis,

Wat zal jij slapen na al die indrukken. Hoop, dat je weer uitgerust en fit aan de nieuwe dag begint. Enne.... als ik de temperatuur bekijk, kun je je leuke gele jasje wel aan de kapstok laten hangen!
    Hartelijke groeten en liefs.
  4. Ria de Visser:
    Wat leuk Francis je zo te kunnen volgen ,
    Wat een belevenissen en indrukken allemaal ,
    Wensen je een goede nacht.
  5. Wilma visser:
    5 april 2016
    Wat een indrukken zal je hebben , en ga je je brommertje ook zo vol laden. Dat vonden we zo leuk met kinderen en spullen voor de markt.
  6. Tonny:
    11 april 2016
    Slaap je nog een beetje met al die indrukken.
    leuk om te lezen zeg. Volgens mij geniet je wel.
    groetzels
  7. Francis Verschoor:
    12 april 2016
    Iedereen bedankt voor alle leuke reacties!
    Ik geniet zeker! Maar het zijn veel nieuwe indrukken haha!
    Ga langzaam mijn plekje een beetje vinden en wennen aan de cultuur.
    Ik probeer elke week een reisverhaal te schrijven om jullie op de hoogte te houden!

X- Francis